u bent hier: Home > Nieuws > Bladen maken

Bladen maken

Mercurs
TREFWOORDEN:

Een vakjury onder leiding van Franska Stuy heeft maar liefst 44 nominaties geselecteerd voor Mercurs 2016, de belangrijkste jaarprijzen van de magazine media branche. De jury vond de inzendingen in een aantal categorieën van uitzonderlijk niveau. De nominaties staan stuk voor stuk voor kwaliteit, creativiteit, voor innovatief denken, inspirerende nieuwe initiatieven of juist ambachtelijk goed […]

lees meer over Nominaties MERCURS 2016 bekend

Sanne Groot - Koerkamp

Op 9 december 2015 werden de Mercurs uitgereikt, oftewel de ‘Oscars van de tijdschriften’. Sanne Groot Koerkamp (33) werd Hoofdredacteur van het Jaar. ‘Het was een fantastische dag, maar ook surrealistisch’, aldus de bekroonde hoofdredacteur van Glamour. ‘Ik wist dat mijn redactie me had genomineerd en dat feit op zich vond ik al een groot compliment. Dat ik […]

lees meer over Sanne Groot Koerkamp van Glamour is Hoofdredacteur van het Jaar

Uitgeven artikel e-zine
TREFWOORDEN: ,

In het najaar van 2013 spraken de cijfers van Sanoma boekdelen: de uitgever moest reorganiseren en kondigde aan door te gaan met 17 focusmerken en extensies met digitaal potentieel. Maar liefst 32 titels werden verkocht, samengevoegd of opgeheven. ‘Een sloopkogel gaat door de tijdschriftenwereld’, schreven media. ‘Geen verrassing’, zei bladendokter Carolien Vader, ‘er is een […]

lees meer over Drie ondernemende bladenmakers over uitgeefdroom

5 typen redacteuren

In juli dit jaar werd de zoveelste glossy opgedoekt, Red Magazine, wegens ‘desinteresse van adverteerders’. Het medialandschap verandert sneller dan ooit en uitgevers kunnen ontwikkelingen met moeite bijbenen. Nieuwe technologieën bieden de consument anytime, anywhere informatie. Dat maakt hem kritisch, beweeglijk en ongrijpbaar. Toch weten sterke titels ook in zwaar weer hun doelgroep te boeien […]

lees meer over 5 typen redacteuren voor een future-proof magazine

Praxis personeelsblad

Sinds het najaar van 2013 ontvangen de ruim drieduizend medewerkers van Praxis een gloednieuw personeelsmagazine: met een frisse look and feel en meer toegankelijke content. Sandy Perquin, Hoofd Corporate Communicatie Maxeda DIY Group en sinds vorig jaar ook Hoofd Communicatie Praxis, stond aan de wieg van de nieuwe communicatiebrede strategie. Voor de redactionele uitvoering van […]

lees meer over Praxis doet voor personeelsblad beroep op [De Redactie]

tijdschriften

“Over vijf jaar zijn er geen tijdschriften meer, op een paar uitzonderingen na”, aldus Ellen Verbeek in een interview in Adformatie van mei 2013. Deze voorspelling triggerde Herman van Oorschot, directeur van Fullmoon Simply Interactive en initiatiefnemer van Magzmaker en Anke Brummerhop, directeur van [De Redactie],  om in een deze week op Frankwatching gepubliceerd blog […]

lees meer over Hebben tijdschriften nog een toekomst? Zeker weten!

Rotary logo

Toen Rotary Nederland in de zomer van 2012 een nieuwe partij zocht voor de productie van het ledenmagazine, kwam [De Redactie] in beeld. ‘Op aanraden van mensen uit het vak’, zegt Eduard Leutscher, districtsgouverneur binnen Rotary en verantwoordelijk voor pr & communicatie. Vooral het modulaire inkoopmodel spreekt hem aan. Eduard Leutscher: ‘Hoe kan het beter […]

lees meer over Rotary: ‘Door het cafetariamodel kunnen we sturen op de kosten’

anke brummerhop

Anke Brummerhop: Sinds de start van bureau [De Redactie] in 2000 ben ik er werkzaam en sinds 2010 ben ik eigenaar/ directeur van dit mooie bedrijf. Toen ik aantrad bevond [De Redactie] zich nog in de pioniersfase. Inmiddels zijn wij een professionele redactionele dienstverlener met 9 medewerkers. Onze core bestaat nog altijd uit het bemiddelen […]

lees meer over ’Goede branded content vraagt om journalistiek talent’