u bent hier: Home > Nieuws

Nieuws

Mercurs

In een bomvol DeLaMar Theater zijn donderag 14 december maar liefst 12 Mercurs uitgereikt, dé vakprijzen in de magazine mediabranche. Libelle won de Mercur voor Magazinemerk van het Jaar. Marieke ’t Hart (VROUW) is Hoofdredacteur van het Jaar en Luc van Os (CEO Hearst Netherlands) winnaar van de Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines. De eenmalige Jubileum Mercur is gewonnen door Donald Duck. De […]

lees meer over 12 winnaars tijdens Mercurs jubileumeditie

Een pakkende, puntige én beknopte tekst schrijven over welk onderwerp dan ook. Dat leer je in de training columns en blogs schrijven. Of je nou literaire ambities hebt, stiekem de nieuwe Sylvia Witteman wilt worden of een blog voor je baas moet bijhouden: na deze training van Merel Roze heb je de handvatten om je […]

lees meer over Columns en blogs schrijven, 5 tips

Sandra Genet

In de rubriek Bemiddeld wordt een kandidaat van [De Redactie] geïnterviewd over zijn/haar bemiddeling bij een van onze opdrachtgevers. Sandra Genet werd bemiddeld als online tekstschrijver/webredacteur bij Amstelring. Wie is Sandra Genet? Kun je jezelf in twee zinnen voorstellen? Mijn horizon verleggen: in mijn werk en thuis met mijn gezin en vrienden. Maar ook over de […]

lees meer over Sandra Genet werd bemiddeld bij Amstelring

Karen Span

Karen Span is de winnaar van onze Rijm jezelf naar Het Taalcongres-wedstrijd! Met haar gedicht (onderaan deze pagina) heeft ze een toegangskaart gewonnen voor Het Taalcongres op 15 maart 2018. Ik ben Karen Span uit Anna Paulowna (Kop van Noord-Holland) en ik ben zelfstandig tekstschrijver en communicatieadviseur vanuit mijn bureau ZINNIGS tekst & communicatie. Gestart […]

lees meer over Karen Span wint rijmwedstrijd Het Taalcongres

Beïnvloeden met beeld

Beeld is een krachtige factor als je aandacht wilt voor je product of je boodschap. Maar er zijn vaak veel verschillende onderbuik-meningen over beeld, en er is meestal veel geld mee gemoeid. Met de workshop Beïnvloeden met beeld op Het Taalcongres krijg je meer grip op deze materie. Docent Roel Kooister is een zeer ervaren beeldspecialist […]

lees meer over Beeldkeuze, 5 tips

Marjolein Versteeg FCB

Marjolein Versteeg is communicatieadviseur bij FCB, een arbeidsmarktorganisatie voor de branches Sociaal Werk, Jeugdzorg en Kinderopvang. Onlangs verzorgde [De Redactie] Trainingen bij FCB de incompany training Zakelijk vloggen, door trainer Pelpina Trip. Hoe hebben jullie [De Redactie] leren kennen? Ik ben geabonneerd op jullie nieuwsbrief en ik heb een aantal keer een vacature uitgezet via De […]

lees meer over FCB leert vloggen in praktische training in huis

Op Het Taalcongres kun je meedoen aan de leerzame workshop Zakelijk schrijven in B1. Voor iedereen die voor zijn werk correspondeert met klanten, relaties of medewerkers, en helder en bondig wil leren formuleren. Ook als de boodschap vervelend of ingewikkeld is. Communicatieadviseur, trainer en tekstschrijver Nienke Aans geeft deze workshop. Van haar krijg je alvast 5 tips: Gun je […]

lees meer over 5 tips voor zakelijk schrijven

saskia suurenbroek

In de rubriek Bemiddeld wordt een kandidaat van [De Redactie] geïnterviewd over zijn/haar bemiddeling bij een van onze opdrachtgevers. Saskia Suurenbroek werd als eindredacteur bemiddeld bij de TU Delft. Wie is Saskia Suurenbroek? Kun je jezelf in twee zinnen voorstellen? ‘Ik ben allround communicatiespecialist, met een passie voor schrijven. Ik denk graag na over het […]

lees meer over Saskia Suurenbroek werd bemiddeld bij TU Delft

pitchen met de plakfactor

Je geeft regelmatig presentaties. Je weet: de inhoud telt, maar ook hoe het wordt verteld en beleefd. Zorg dus dat je pitch blijft plakken. Maak kort kennis met De Plakfactor: de SUCCES-formule van de gebroerders Heath. Simpel gezegd: pak de kern van je boodschap, vertel en raak de emotie bij je publiek. Nieuwsgierig geworden? Meer […]

lees meer over Pitchen met de plakfactor

deep writing

Als tekstschrijver of redacteur weet je als de beste: het ene onderwerp is het andere niet.  Autobanden rollen minder makkelijk uit je laptop dan mode of interieur. En chocolade schrijft lekkerder weg dan ICT-diensten. Toch wil je altijd dat jouw teksten impact hebben. Na afloop moet de lezer iets belangrijks doen of onthouden, ongeacht het […]

lees meer over De 3 pilaren van een tekst met impact